Alwasatnews

From Wikipedia, the free encyclopedia. Retrieved 5 May According to the state-run Bahrain News Agency, government officials again accused Al-Wasat of "unethical" coverage. The day after the suspension, the board of directors of the paper announced they had accepted the resignation of Mansoor Al-Jamri as editor in chief, and Nouwehed as managing editor and head of local news Aqeel Mirza. This page was last edited on 26 July , at

Uploader: Zulkizshura
Date Added: 13 May 2016
File Size: 35.43 Mb
Operating Systems: Windows NT/2000/XP/2003/2003/7/8/10 MacOS 10/X
Downloads: 88406
Price: Free* [*Free Regsitration Required]





Retrieved 10 September After crushed protests, Bahrain is accused of deepened oppression of Shiites". Committee to Protect Journalists. Journalism portal Middle East portal.

This page was last edited on 26 Julyat Towards a Better Life: Archived from the original on 3 June In June the newspaper was banned by the Bahraini government on accusations that it "sows division". Retrieved 10 May By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. aleasatnews

Alwasatnews

Retrieved 4 October On 4 Augustthe board of directors reinstated Mansoor Al-Jamri back as editor-in-chief of the newspaper. The public announcement indicated that Fakhrawi died of kidney failure, but according to the Committee to Protect Journalists, pictures showed bruises on his body.

Al Wasat was the most popular newspaper in Bahrain and was generally regarded as the only daily that does not take a loyalist stand to the Bahraini government. Retrieved 3 October Retrieved 21 December Allowing a key oppositional figure to establish this newspaper was seen as a key event in the opening up of society.

Retrieved 11 September He explained that there is a possibility of a double agent that was planted in the newspaper to spread fabrications. The newspaper ran for 15 years, during which is provided reporting unique to Bahrain. Retrieved 20 October Retrieved from " https: Uses authors parameter Articles containing Arabic-language text.

About Alwasat - صحيفة الوسط البحرينية - مملكة البحرين

Al Wasat was established in Retrieved 5 May According to the state-run Bahrain News Agency, government officials again accused Al-Wasat of "unethical" alwasahnews. Retrieved 21 September Retrieved 3 April On 15 Marchthe newspaper's printing office was attacked by mobs carrying knives and clubs. The attack happened in the early hours of Tuesday morning after days of harassment of staff and journalists by some pro-government supporters.

They were charged with publishing fabricated stories which "harmed public safety and national interests". Retrieved 13 May This came after recent Bahraini protests as some pro-government supporters attacked Al Wasat' s oppositional views on recent events. Al-Wasat, or Alwasat Arabic: Following a talk show on Bahrain television on 2 Aprilwhich allegedly accused fabrications by the newspaper in its reporting of protests in Bahrain, Al-Wasat was suspended for one day and put under investigation by Bahrain's Information Affairs Authority.

The day after the suspension, the board of directors of the paper announced they had accepted the resignation of Mansoor Al-Jamri as editor in chief, and Nouwehed as managing editor and head of local news Aqeel Mirza.

2 thoughts on “Alwasatnews

  1. I apologise, but, in my opinion, you are mistaken. Let's discuss it. Write to me in PM, we will communicate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *